Vårt hjälpsamma kundtjänstteam finns tillgängliga fem dagar i veckan för att hjälpa dig med eventuella frågor eller för att hjälpa dig lägga en beställning via telefon. Innan du ringer för att beställa via telefon, vänligen ha dina mått till hands eftersom det kommer att göra beställningsprocessen snabbare. Vi finns också tillgängliga för att guida dig genom mätprocessen och kan hjälpa till att förklara var och hur man ska mäta för dina fönster.
Vårt kundtjänstteam kan lägga tygprovsbeställningar åt dig via livechatt, e-post eller över telefonen. Var god och meddela oss vilka prover du vill få skickade till dig, din adress och e-postadress så kommer vi att hjälpa dig med beställningen.
Om du vet dina exakta mått (eller ungefärliga mått för prisförslag), gå till en produkt så kommer du att se en ruta för bredd och längd. Ange dina storlekar där och webbplatsen kommer att beräkna priset för just den produkten åt dig i de angivna måtten. Vi kan också ge dig offerter online via e-post, livechatt och över telefonen om du vet vilken typ av rullgardin, färg och storlekar du behöver.
Vi har omfattande mätguider och videor för dig att följa här: Mätguide. Om du är osäker på någon del står vårt kundtjänstteam till hands för att hjälpa dig genom processen.
Vi har installationsguider och videor på vår webbplats för dig att följa här: Monteringsanvisningar. Dessutom skickas varje produkt ut med en monteringsanvisning som passar för den produkt du har beställt. Om du saknar en kopia kan vi länka dig till korrekt monteringsinstruktion.
Jag har en fråga efter att jag har beställt
På grund av att produkterna vi tillverkar och säljer tillverkas efter mått, kan vi inte ändra din beställning när den väl har lagts eftersom den går direkt in i vårt produktionssystem. Om du behöver göra en ändring, kontakta gärna vår kundtjänst, men var medveten om att beroende på när beställningen läggs och när den går in i tillverkningen kanske vi inte kan ändra den i tid. Vi rekommenderar starkt att dubbelkolla alla storlekar innan du lägger din beställning.
Om du vill ändra din leveransadress innan din beställning har lämnat oss, kan vi göra det men vänligen meddela oss minst 24 timmar före det förväntade avsändningsdatumet. Ändra adress när den redan är ute för leverans? Vi kan försöka ändra detta åt dig, men var medveten om att detta kan ta upp till 48 timmar extra för din leverans att komma fram. Om beställningen redan är ute för leverans och schemalagd för dagens leverans, kan vi inte ändra din adress.
På grund av att produkterna vi tillverkar och säljer är måttbeställda, kan vi inte avboka din beställning när den väl har lagts eftersom den går direkt in i vårt produktionssystem. Om du behöver göra en ändring, kontakta gärna vår kundtjänst, men var medveten om att beroende på när beställningen läggs och när den går in i tillverkningen kanske vi inte kan ändra den i tid. Vi rekommenderar starkt att dubbelkolla alla storlekar innan du lägger din beställning. Vi kan endast avboka beställningar om vi stöter på en försening i tillverkningen, till exempel om ditt tyg är slut i lager.
Jag har en fråga om leverans
När din beställning har hämtats och schemalagts för leverans av kuriren, beroende på kuriren, kommer de att skicka dig ett e-postmeddelande eller ett textmeddelande med en tidsbestämd leveranstid för dig.
Om du tror att du saknar en del av din leverans, vänligen kontrollera dina e-postmeddelanden för att se om din beställning har delats upp mellan olika leveransföretag och därmed har olika leveransdatum. Detta kan bero på att du har olika mått i din beställning eller att dom har tillverkats i olika. Om du är osäker, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Leveranschaufförer är inte alltid försiktiga med våra paket. Om ditt paket ser ut att vara skadat, packa upp det först och kontrollera innehållet. Om varorna är OK, fortsätt då att montera dem som vanligt. Om du upptäcker att det finns ett problem med din vara, vänligen kontakta vårt kundtjänstteam med bilder på lådan och varan/varorna så att vi kan hjälpa dig. Observera, vi lägger till ett extra skydd runt våra produkter som är gjort för att kunna ta lite smällar. Om produkterna inuti är OK, har förpackningen gjort sitt jobb.
Vi följer barnsäkerhetslagen därav är kedjan som max 100 cm. Vi kan se till att du får en längre kedja, mejla då din monteringshöjd till oss. Monteringshöjd är från golv till där du monterar fästena för rullgardinen. OBS enligt barnsäkerhetslagen måste kedjan sluta minst 150 cm från golvet. Om du har en kedjebrytare måste kedjan sluta minst 60 cm ovanför golvet.
Vi beklagar att höra detta, kan du kontrollera följande. 1. Om det är en träpersienn, vi återanvänder lådor så storlekarna för paketet kan ha en annan storlek än de som är i. 2. Om du har valt fönsternischens storlek när du beställde, kommer din produkt att vara ungefär mellan 5-12 mm smalare än det du har beställt. Detta är alltså från fäste till fäste. 3. Kontrollera beställda mått i din orderbekräftelse, om vi har tillverkat och skickat fel storlekar kommer vi snabbt att rätta till detta åt dig. Vi behöver då bilder där vi ser måttet för din produkt. Om du har mätt felaktigt, vänligen kontakta oss så ska vi se vad vi kan göra för dig. Observera att eftersom produkterna är måttbeställda kan vi inte acceptera returer.
Vi beklagar att höra att din rullgardin inte fungerar som förväntat. Vänligen kontakta vårt kundtjänstteam med en video eller bild på ditt problem.
Om din beställning visar 'Returnera till avsändaren' är din beställning på väg tillbaka till vår fabrik. Därifrån kommer vi att skicka om det så snart som möjligt och be dig att bekräfta din adress igen. Om det finns en annan lämplig leveransadress, vänligen meddela oss så kan vi uppdatera detta åt dig.
Jag har frågor om era produkter
Vissa produkter kräver inte skruvar som våra Perfect Fit-rullgardiner, men de som gör det kommer inte med skruvar eller plugg eftersom vi inte vet vilket underlag du ska montera i. Vi rekommenderar att du väljer rätt typ av skruvar för ditt underlag- tegel, metall, gipsskiva så att du har en säker montering för dina varor. Vi rekommenderar en skruv med 3 mm diameter för att passa genom alla konsolhål.
Vi är enbart online så vi har inget showroom där vi kan visa upp våra produkter. Däremot erbjuder vi gratis prover som du kan beställa via vår hemsida.
Vi är stolta över vårt bildskapande, men varje enhet och skärminställning kan vara olika så på grund av detta rekommenderar vi alltid att beställa ett gratisprov innan du beställer.
Våra orderbekräftelser följs av ett e-postmeddelande som innehåller vårt företagsnummer och adress som alla redovisningskonsulter kan använda som ett giltigt skattekvitto. Om du inte har detta, vänligen kontakta vårt kundtjänstteam så kan de skicka om det till dig.
Jag har frågor om era gratisprover
Vi rekommenderar alltid att beställa ett gratisprov före din beställning, vi skickar dem dagligen. Vi försöker göra våra bilder så exakta som möjligt men ingenting slår den riktiga saken i ditt hem för att röra, känna och jämföra i olika ljus.
Klicka helt enkelt på knappen 'beställ gratis tygprover' på varje produkt och den läggs till i din varukorg. Därefter behöver vi din adress. Vi kommer att posta dem inom 24 timmar.
Jag har en fråga om er garanti och returer
Dina rullgardiner täcks av vår 5-årsgaranti, detta innebär att vi hjälper dig om dina varor går sönder under de första 5 åren (gäller inte vanligt slitage). Vänligen kontakta oss för ett utbyte eller reparation. Se våra detaljerade garantivillkor här: Garanti.
Eftersom våra produkter är måttbeställda kan vi inte acceptera returer baserade på färgen. Vi erbjuder gratis tygprover så att du kan se och känna på. Vi råder alla kunder att beställa hem detta före köpet.
På grund av att produkterna vi tillverkar och säljer är måttbeställda kan vi inte acceptera returer på grund av att alla är unika. Vi tillverkar dina rullgardiner i de storlekar som angetts vid beställningstillfället. Om du har beställt fel storlekar, vänligen kontakta kundtjänst för att se vad vi kan göra för att hjälpa till. Men vi kommer inte att kunna acceptera din beställning som retur.
På grund av att vi tillverkar och säljer är måttbeställda produkter kan vi inte acceptera returer, våra produkter omfattas inte av returpolicyn.
Jag har en fråga om er garanti och returer
På grund av begränsningar inom tillverkning och frakt har vår hemsida förinställda maximala och minimala storlekar för varje typ av produkt. Om ditt behov är större än vad vi har tillgängligt på hemsidan kan vi troligtvis inte tillverka din beställning.
Ja, det är säkert att använda ditt betalkort på vår webbplats. Vi använder de senaste säkerhetsteknikerna och krypteringsmetoderna för att säkerställa att dina betalningsuppgifter är säkra. Vi följer alla gällande dataskyddslagar och regler.
Vi accepterar alla större kredit- och betalkort, inklusive American Express. Vi accepterar också Klarna, Walley och Google pay vid kassan.
Alla våra persienner följer standarden EN13120, vilket är en europeisk reglering som dikterar säkerhetskraven och testmetoderna för fönsterpersienner. Detta inkluderar att säkerställa att alla våra persienner levereras med barnsäkerhetsanordningar för att förhindra olyckor med lösa snören eller kedjor. Dessutom bestäms längden på snören och kedjor som tillhandahålls på våra persienner av den europeiska standarden för att minska risken för olyckor.
Om persiennerna installeras på en plats där barn har tillgång, måste dessa säkerhetsanordningar installeras korrekt. Du hittar monteringsinstruktioner för dessa anordningar med din produkt.
Utöver dessa åtgärder erbjuder vi också ett utbud av barnsäkra persienner/gardiner som inte har snören eller kedjor, till exempel motoriserade rullgardiner eller Perfect Fit, för att ge ännu större sinnesro.
I det sällsynta fallet att tyget du valt är slut i lager kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt för att meddela detta. Vi kommer då att ge dig ett nytt leveransdatum eller ge dig möjligheten att ändra ditt tyg eller din persienn till något liknande utan extra kostnad.
Några av våra rullgardiner är utrustade med "brytbar kedjekoppling", vilket kan ge intrycket av att vara trasigt när de delas. Detta är vanligtvis inte fallet - bara klämma fast kedjan i kopplingen igen för att återställa. Dessa gardiner är byggda på detta sätt för att brytas under tryck, vilket undviker risk för strypning.
Du kan välja mellan 3 olika foder för våra Hissgardiner. Ljusfiltrerande foder: Detta är ett halvt semi-transparent foder som är perfekt för vardagsrum, matsalar eller kök där fullständigt mörker inte krävs. Mörkläggande foder: Detta är det mest populära foderalternativet. Detta mörkläggande termiska fodret eliminerar ljusinsläppet. Detta alternativ rekommenderas för sovrum och andra rum där mörker är viktigt. Termiskt foder: Det här fodret har utmärkta isolerande egenskaper. Det här alternativet rekommenderas för kalla eller dragiga fönster.
Mätning
Om ditt fönster öppnas inåt kan du montera och mäta för din nya produkt ovanför fönstret alternativ mäta och montera direkt på fönsterlisten. Om du har ett handtag som sitter mitt i fönstret kan det vara bra att mäta så att tyget eller persiennen slutar innan handtaget börjar.
Exakt storlek innebär att vi inte kommer göra några avdrag på din produkt. Bredden kommer bli så bred som du anger detsamma med längden. Notera att för rullgardiner är tyget alltid 3 cm smalare än det du anger då fästet bygger 1,5 cm på varje sida.
Beställer du i fönsternischens storlek är detta för att du har gett oss stumma mått, ger du oss stumma mått behöver lite dras av från bredden annars kommer den inte få plats. Vi drar då av ett standardmått för varje produkt.
Observera att vi har en tillverkningstolerans på 0,5 cm för alla våra produkter oavsett om du beställer i exakt storlek eller fönsternischens storlek.
Du hittar all information du behöver för hur du ska mäta på vår hemsida.
Behöver du råd, tveka inte att höra av dig till oss med en bild på ditt fönsterparti.