MaxGardiner Köpvillkor
Har du en fråga för oss? läs nedanstående först och om du fortfarande inte fått svar på din fråga, hör av dig till oss
KÖPVILLKOR
Dessa allmänna villkor (”Köpvillkor”) gäller när du som konsument (”Du”) gör en beställning via https://maxgardiner.se/ eller per telefon 08-446 808 19. Avtal ingås mellan dig och MaxGardiner Norden AB, organisationsnummer 559085-9087 (”MaxGardiner”) med adress Varmdövägen 738-740, 132 35 Saltsjö-Boo. Dessa Köpvillkor kan komma att ändras från tid till annan. Aktuella Köpvillkor finns alltid att tillgå på hemsidan.
MaxGadriners telefontider är måndag – torsdag 9.00 – 17.00 fredagar 9.00 - 16.00 och kan nås dygnet runt på www.maxgardiner.se eller via e-post [email protected].
INFORMATION OM BESTÄLLNINGAR
MaxGardiner rekommenderar att Du skapar ett användarkonto innan Du handlar på hemsidan. När Du registrerar ditt användarkonto och/eller ska genomföra en beställning kommer Du att bli ombedd att uppge vissa personuppgifter. Du bekräftar att de uppgifter som Du fyller i är korrekta och fullständiga samt ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter. Information om MaxGardiners behandling av personuppgifter finns vår Integritetspolicy.
Du åtar dig att se till att ingen annan kan använda dina inloggningsuppgifter. Du får inte avslöja användarnamn och lösenord för någon obehörig och ska se till att handling med uppgift om användarnamn och lösenord förvaras på ett sådant sätt att obehörig inte kan få tillgång till informationen. Du ska omgående anmäla till MaxGardiner om det kan misstänkas att obehörig fått tillgång till ditt lösenord. Du ansvarar för alla beställningar som gjorts med dina inloggningsuppgifter om sådan anmälan inte gjorts.
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen ska du omedelbart kontakta oss via e-post [email protected] eller ringa på 08-446 808 19
Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.
MaxGardiner reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på hemsidan, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. MaxGardiner har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Du har beställt så kommer MaxGardiner givetvis att meddela dig om detta. Du måste då lämna ett godkännande av det korrigerade priset innan MaxGardiner fortsätter att hantera beställningen. Vid uppenbart felaktigt prissatta varor så förbehåller sig MaxGardiner rätten att annullera ordern.
All bildinformation på hemsidan ska uteslutande anses utgöra illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge de varor Du erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. MaxGardiner ansvarar inte för information på hemsidan som kommer från en tredje part.
GARANTIER
Garanti gäller i 5 år från beställningsdagen. Garanti för varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, och därmed inte fel som uppstår vid eller efter en egen förändring av varans funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av varan. Faktura eller kvitto gäller som garantibevis och måste presenteras av kunden vid reklamation.
PRISER OCH AVGIFTER
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Vid uppenbart felaktigt prissatta varor så förbehåller sig MaxGardiner rätten att annullera ordern.
ÅNGERRÄTT
Ångerrätt gäller ej för måttanpassade produkter. Alla våra produkter är måttanpassade.
Vid beställning av måttanpassade produkter, dvs. efter kundens egna mått, sker alltid tillverkningen av produkten i det angivna måttet.
LEVERANSER
1. MaxGardiner använder sig av lite olika leveransföretag beroende på storlek på paket samt vart den ska levereras. För tillfället använder vi oss av: Postnord, DHL och Ups. Är det så att du har beställt olika produkter kan detta leda till att din beställning skickas med olika leveransföretag då alla våra produkter inte tillverkas i samma fabrik.
2. Leveranstiderna på våra produkter bygger på föregående beställningar. MaxGardiner kan inte hållas ansvariga för eventuella förseningar då produkterna tillverkas efter beställning och har en väldigt tight tillverkningstid. Dåligt väder och kvalitetskontroller är exempel som kan orsaka eventuella förseningar. Självklart strävar vi alltid efter att leverera dina varor i tid. MaxGardiner kan inte hållas ekonomiskt ansvariga för eventuella förseningar.
3. MaxGardiner strävar efter att hålla dig så uppdaterad som möjligt gällande din beställning. Vi kommer informera dig när vi har tagit emot din beställning, när vi påbörjat tillverkningen, när tillverkningen är klar och när den skickas.
4. MaxGardiner kommer skicka ett spårningsnummer till dig så fort vi mottar det från leveransföretaget.
5. Våra paket skickas hem i första hand, är det så att man inte är hemma eller inte svarar i telefon levereras paketet till närmaste postombud eller så görs ett nytt försök dagen efter. MaxGardiner kan inte hållas ansvariga för vilket postombud leveransföretaget väljer att skicka det till.
6. Om du behöver ändra din leveransadress, vänligen informera oss om detta innan din order har skickats. Vi kan aldrig garantera att en adressändring går igenom men kommer göra vårt bästa. MaxGardiner kan inte hållas ekonomiskt ansvariga om fel adress är angiven och en ändring inte går igenom.
7. Alla paket är försäkrade under transporten. Om det uppstår skador på förpackningen vid leverans, notera detta när du signerar för beställningen. När du fått ett skadat paket, fotografera lådan och notera om detta har skadat beställningen inuti. Kontakta oss sedan och ange ditt ordernummer. Vi kommer att prata med budfirman.
8. MaxGardiner ersätter skadade beställningar (ny produkt eller reparation om möjligt) om man har fotobevis. Vi kan begära att produkten retuneras innan den skadade produkten byts ut.
MÄTNINGSFÖRSÄKRING
1. Den felaktigt uppmätta persiennen/gardinen måste returneras på din bekostnad till MaxGardiner.2. Du måste meddela oss inom 14 dagar efter leverans att det finns ett problem med storleken. Det är först när persiennen/gardinen har returnerats som vi kan påbörja omtillverkningen.
3. Ersättningsvaran från oss måste vara exakt samma vad gäller sida för reglage, tyg och produkt, den enda ändring vi kan göra är storleken för bredden eller längden.
4. Om kostnaden för ersättningsartikeln är dyrare behöver du bara betala skillnaden mellan det nya priset och det ursprungliga priset du betalade. Om de nya måtten är mindre än de ursprungliga måtten, om vi har möjlighet att göra det, kommer vi att förkorta persiennen/gardinen i stället för att göra en helt ny, för att se till att vi är snälla mot miljön.
5. Mätningsförsäkringen är inte tillgänglig för handelskunder eller grossistbeställningar.
6. Denna tjänst kan endast användas en gång för den order som har Mätningsförsäkringen, eventuella efterföljande beställningar kommer inte att omfattas av Mätningsförsäkringen.
BETALNING & AVGIFTER
Du kan betala på de sätt som anges på hemsidan. MaxGardiner förbehåller sig rätten att inte alltid erbjuda alla betalsätt.
MaxGardiner samarbetar med Klarna AB och använder deras tjänst för betalning. Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning.
Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout.
Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.
DATASKYDDSPOLICY
När du handlar hos oss eller i övrigt är i kontakt med oss kommer vi att behöva behandla dina personuppgifter. Du har enligt Dataskyddsförordningen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Läs mer om vilka uppgifter vi lagrar samt hur du kontaktar oss i vår Integritetspolicy.
COOKIES
Denna webbutik använder sig av cookies och annan liknande teknik. Läs mer om detta i vår Cookie Policy.
EJ UTHÄMTADE PAKET
Då din vara tillverkats just för dig är du betalningsskyldig för hela beloppet även om du inte hämtat ut ditt paket. Vi förbehåller oss rätten att dessutom debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 350 kr.
REKLAMATION
Är varan skadad eller trasig gör du en reklamationsförfrågan inom skälig tid, dock senast 6 veckor efter du har mottagit din vara. Reklamationsförfrågan ska ske skriftligen via e-post [email protected].
När skriftlig reklamation skett kan du, mot erhållande av en reklamationssedel och förtryckt fraktetikett, skicka varan till vårt lager. Du behöver även skicka med en ifylld reklamationssedel i din försändelse. Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.
TVIST
Vi på MaxGardiner försöker alltid lösa tvister direkt med våra kunder. Om vi trots allt inte lyckas komma fram till en lösning har du som konsument möjlighet att kontakta en lokal alternativ tvistlösningsnämnd för att framföra ditt klagomål.
MaxGardiner har åtagit sig att följa avgöranden från Allmänna reklamationsnämnden (”ARN”), som du hittar mer information om på www.arn.se. Du kan även lämna klagomål direkt online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, som du hittar via följande länk http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa Köpvillkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgöras enligt ovan eller i sista hand av allmän domstol.
FORCE MAJURE
MaxGardiner ansvarar inte för att fullfölja sin del av avtalet och från skyldighet att erlägga skadestånd om MaxGardiners åtaganden inte alls eller endast till onormalt hög kostnad kan fullgöras på grund av krig, terrorism, upplopp, blockad, eldsvåda, explosion, eller ingrepp av offentlig myndighet som vi heller inte kunnat förutse. MaxGardiner är inte ansvarig för skada som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, bojkott och lockout gäller även om MaxGardiner är föremål för eller själv vidtar sådan konfliktåtgärd, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Vi är inte heller skyldigt att i andra fall ersätta skada som uppkommer om MaxGardiner varit normalt aktsamt. MaxGardiner ansvarar inte i något fall för indirekt skada