Om du inte hittar det du letar efter kan du kontakta oss så hjälper vi dig.
Behöver du hjälp med din order?
Vanliga frågor om leverans
Hur kan jag se status för min beställning?
Vi kommer att uppdatera dig med e-postmeddelanden om hur din beställning fortskrider, från det att tillverkningen har startat tills den hämtas av leveransföretaget.
Vi kommer alltid att skicka ut spårningsnumret så snart vi får ett från leveransföretaget så att du kan spåra beställningen på leveransföretagets hemsida.
Min beställning har inte levererats på angivet datum.
Leveranstider som annonseras på webbplatsen är enbart vägledande och vi kan inte hållas ansvariga för ändringar av det givna leveransdatumet. Eftersom måttbeställda produkter inte kan tillverkas i förväg, har de knappa produktionstider och ibland kan problem utanför vår kontroll orsaka förseningar. Alla varor tillverkas efter beställning och vi strävar alltid efter de snabbaste tillverkninsgtiderna. Vi kan inte hållas ekonomiskt ansvariga för eventuella förseningar av din beställning.
Varför är min beställning uppdelad mellan olika bud?
Beställningar med olika persienn-/gardintyper kan tillverkas och levereras separat.
Vi kan skicka en del av beställningen med ett leveransföretag och de återstående persiennerna/gardinerna med ett annat på grund av storlek, vikt eller tillverkningsplats.
Persienner/gardiner tillverkade på olika platser kommer att delas upp och levereras olika dagar av olika bud.
Du kommer att få en separat uppdatering gällande detta. Håll utkik efter ett sms eller e-postmeddelande angående din leveranstid och spårningsinformation.
Mer leveransinformation:
Leveransen kostar som standard 99 Kr men är gratis för alla beställningar över 2500 Kr.
Paket under 150 cm långa kan levereras till ombud om ett leveransförsök har skett. Är paketen över 150 cm kommer paketet behöva levereras till din angivna leveransadress. Det är därför viktigt att någon kan ta emot ditt paket på leveransadressen.
Våra leveranstider är vanligtvis cirka 2 veckor. Du kan se det beräknade leveransdatumet för varje produkt.
Våra leveranspartners:
Vi använder oss av Postnord, DHL, TNT, HRX och UPS. Du kan inte välja vilket företag vi ska använda oss av för din leverans.
Vilket företag det blir beror på paketets storlek samt vilken fabrik den skickas ifrån.
Pågående beställningar
Hur kan jag ändra leveransadressen för min beställning?
Om du behöver ändra din leveransadress, vänligen meddela oss direkt efter att du har lagt din beställning. Det är möjligt att ändra leveransadressen under transporten, men det kan innebära att leveranstiden förlängs 48 timmar
Vad händer om jag vill ändra eller lägga till varor i min beställning?
Eftersom alla beställningar tillverkas efter beställning, kan vi inte ändra beställningar när dom har börjat tillverkas. Därför är det viktigt att du meddelar oss snarast gällade din ändring, men vi kan tyvärr inte garantera att detta kommer hinna ändras.
Vi kan tyvärr inte lägga till produkter i din beställning, du behöver därför lägga en ny beställning.
Vad händer om jag vill avbryta min beställning?
Eftersom alla beställningar tillverkas efter beställning, kan vi inte avbryta beställningar om dom har börjat tillverkas. Kontakta oss gällande detta så ska vi göra vårt bästa.
Spårningsinformation saknas
Ibland uppdateras inte våra kurirpartners system så snabbt som vi skulle vilja. Vi får informationen från dem samtidigt som du. Kontakta oss om du inte har fått en spårningslänk 3 dagar efter avsändning.
Snabba lösningar
Byt ut eller returnera föremål.
Eftersom alla våra produkter är måttbeställda kan de tyvärr inte returneras. Om du har ett produktions- eller storleksproblem med din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Mottagen produkt är skadad. Vad ska jag göra?
Alla persienner/gardiner är försäkrade under transporten. Om det finns någon skada på förpackningen vid leverans, notera detta när du signerar för beställningen.
Vid mottagande av en skadad försändelse, vänligen ta ett foto av kartongen och notera om detta har skadat beställningen inuti.
Kontakta oss då tillsammans med ditt ordernummer så hjälper vi dig.
Vi kommer att ersätta eller reparera skadade beställningar när vi har mottagit bildbevis. Vi kan begära att produkten returneras innan vi byter ut den skadade persiennen/gardinen.
Leveransföretaget har levererat fel varor, vad ska jag göra?
Vänligen kontakta vår kundtjänst med ordernumret på kartongen, vänligen ha även ditt ordernummer till hands för att hjälpa oss att lösa detta åt dig så snabbt som möjligt.
Hitta ett paket som visas som levererat.
Om ditt paket visas som "levererat" men inte finns i din ägo kan du behöva kontakta transportören. Se till att ha ditt spårningsnummer, så att de enkelt kan hitta ditt paket.
Leverans är ej möjligt:
Leveransföretaget kommer göra 3 försök för att leverera din beställning innan den retuneras. Tips: Se till att du tittar runt på leveransplatsen. Ditt paket kan ha lämnats hos en granne eller på en säker plats, som en veranda eller i ett garage. Det kan även komma att levereras till ett ombud inom 24 timmar.
Vi har nyligen köpt nya rullgardiner till företaget och kunde inte vara mer nöjd. Vi fick vänlig personlig service och gardinerna levererades på exakt datum de sa att de skulle. Allt som allt en 5-stjärnig upplevelse. Skulle inte tveka att använda igen.
Tom
KAN VERKLIGEN REKOMMENDERA DERAS PRODUKTER.
Köpte hissgardiner och vanliga gardiner. Mycket bra kvalité på båda. Kan verkligen rekommendera deras produkter.
Henrik
SEAMLESS SERVICE
Seamless service, attention to detail and value for money
Marco
MYCKET HÖG KVALITET
Snabb leverans, mycket hög kvalitet på rullgardinerna. Nöjd kund!
Mats
VÄLGJORDA, PERFEKTA I FÄRGEN FÖR OSS OCH SNABB LEVERANS.
Hej Charlotta, vill framföra vårt varma tack till en verkligt fin leverans av våra hissgardiner. Välgjorda, perfekta i färgen för oss och snabb leverans. Härligt att få uppleva som gammal affärsman. Ha det bra.
Ulf
HAVE MADE OUR HOUSE VERY HOMELY
We are delighted to have beautiful Max Gardiner roller blinds throughout our new build home in Nacka. It was wonderful to get advice, support and excellent service throughout the process. The blinds look great and have made our house very homely. Thank you
Jane
TOPPKLASS
Kan verkligen rekommendera detta företag. Toppklass både på produkter och service.
Hans
GRYM KVALITÉ
Grym kvalité till bra peng! Supernöjda!
Albert
HÖG KVALITET
Köpte mörkläggande rullgardin. Super nöjd. Tygprov kom direkt, enkelt att beställa gardinen, hög kvalitet och millimeterpassning!
Stefan
REKOMMENDED STRONGLY
Good Quality, Fast service, better execellent service, lots of good choice and super well mannered helpful staff. Rekommended strongly and 5 big stars.
Muffi
TOPPENBRA HJÄLP!
Vi hade först krångel att beställa men fick sedan toppenbra hjälp! Snabbt och proffsigt. Blev mitt i prick måttbeställt. Nu har vi lagt en andra beställning och är mycket nöjda med den också. Kan varmt rekommendera MaxGardiner!
Tatiana
LÄTT ATT BESTÄLLA
Kan varmt rekommendera MaxGardiner! Väldigt trevligt bemötande, lätt att beställa själv på nätet och jättefina rullgardiner. Suveränt!
Hanna
UNDERBARA SERVICEN
Sjukt nöjd med MaxGardiner och deras tjänster och framför all för dem underbara servicen som är hel enorm // Mattz
Mattz
FANTASTISKT KVALITET
Perfekt leverans och fantastiskt kvalitet.
Joakim
MYCKET NÖJDA MED KVALITÉN
Vi har köpt måttbeställda mörkläggningsgardiner. Mycket nöjda med kvalitén, perfekt passform. Lätt att montera och bra pris. Snabb leverans